> Engeloji : GÖÇMEN İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN PROJE

Translate

19 Eylül 2023 Salı

GÖÇMEN İŞİTME ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN PROJE


Çocuk Eğitim Derneği tarafından yürütülen ve T.C. İçişleri Bakanlığı Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından desteklenen "Sıra Bizde 0 - 10 Yaş Göçmen İşitme Engelli Çocuk ve Ailelerine Eğitim Projesi" tamamlandı.

Projede paydaş olarak; İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türk Kızılayı, Dünya Yerel Yönetim Demokrasi Akademisi Vakfı, Uzman Kulak Burun Boğaz Uzmanı Doktorları ve Odyologlar yer alıyor. 

Projede, ilk olarak 0 - 10 yaş arası göçmen işitme engelli çocukların kulak burun boğaz uzmanları ve odyologları tarafından sağlık taramaları yapıldı. İkinci aşamada düzenli olarak bireysel ve grup eğitimleri verildi. Daha sonra da uzman akademisyenlerin desteği ile ailelere seminerler düzenlenip sağlık alanında dernek gönüllüleri tarafından işitme cihazı temini sağlandı.


Çocuk Eğitim Derneği, işitme engelli çocukların beyin gelişiminin en hızlı olduğu 0 - 6 yaş aralığında yaşıtları ile eşit şartlarda eğitim almalarını amaç edinmiştir. İşitme engelli çocuklar erken dönem ve okul öncesi dönem eğitimlerine ek olarak bireysel işitme eğitim saatleri, odyolojik tetkik ve taramalarla desteklenmektedir. 

Çocuk Eğitim Derneği, yeni dönemde de eğitim için başvuran göçmen işitme engelli çocuk ve ailelerine ücretsiz olarak eğitim vermeye devam edecek.

ALİYE YÜCEL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder