> Engeloji : SPASTİK ENGELLİ ORHAN

Translate

9 Aralık 2012 Pazar

SPASTİK ENGELLİ ORHAN


 
“Benim İçin Üzülme” dizisini seyredenler bilir. Dizide spastik engelli bir karakter var: Orhan… Orhan’ı oyuncu Ahmet Varlı canlandırıyor. Daha ilk bölümde küçük bir rolü olmasına rağmen hemen dikkat çekiyordu. Öyle güzel rol yapıyor ki oyuncunun gerçekten spastik olduğunu düşünmemek elde değil. Eminim ki seyreden pek çok kişi onun gerçekten engelli olduğunu düşünüyordur.
Rol olarak belli karakterleri yapabilirsiniz. Ama spastik birini bu kadar başarılı canlandırmak hiç kolay değil. Ahmet Varlı, spastik engellileri nasıl gözlemlemiş, nasıl da o role bürünmüş… Çok çarpıcı… Çok etkileyici… O spastiklere özgü el ve yüz hareketleri aynı… Konuşurken kasılması, kekelemesi, yüz ifadesi, yürüyüşü sanki gerçekten spastik engelli biri gibi… Öyle doğal ki insan söyleyecek bir şey bulamıyor.
Bir diziye böyle bir karakteri koymak takdire şayan bir durum…  Oyuncu seçimine ise söylenecek hiçbir şey yok… Hikayede böyle bir engelli rolü olması mı? Oyuncu seçimi mi? Yoksa seçilen oyuncunun bu kadar iyi rol yapması mı? Takdir edilmeli bilemedim. Belki de hepsi…
Orhan’ın sahneleri dizideki başrol oyuncularının sahnelerinden daha çok dikkat çektiği, daha çok ilgi gördüğü kesin… Orhan’ın ne söyleyeceğini, ne yapacağını ve nasıl bir sahnesi olacağını insan gerçekten merak ediyor. Çünkü insanın yüreğini titretiyor. İnsanı bir duygu seline sürüklüyor.
 
Orhan’ın sahnelerini bir başka izliyorum… Öyle etkileyici sahneleri var ki… Ahmet’in ölümünden sonra onun sevdiği kızın yanına gidip ona seslenişi, hiç görmediği babasına özlemini dile getirişi, ustasıyla olan diyalogları gibi pek çok müthiş sahne… Bu duygusal sahnelerden etkilenmemek ve gözyaşlarını tutmak çok güç oluyor.
Orhan karakteri aynı zamanda engelli birinin olumlu bir sunumu… Çünkü Orhan; duyarlı, sevgi dolu, anlayışlı… Çok güzel bir yüreği var. Ailesi ve çevresindekilerle ilişkileri çok güzel… Herkese sevgi dolu yaklaşıyor. Onu gerçekten tanıyan herkeste onu çok seviyor. Böylece seyreden herkesin gözünde onu sevilen bir karakter yapıyor.
Seyrettiklerimden anladığım şu ki; Mahsun Kırmızıgül’ün her karakteri çok etkileyici… Ama hayatın bir gerçeği olan engelli ve engellilik olgularını dizide de yansıtması beni bir başka etkiliyor. Halen yayınlanmakta olan “Hayat Devam Ediyor” dizisindeki kolundan engelli Malik karakterinden sonra, şimdi de “Benim İçin Üzülme” dizisinde spastik engelli Orhan ile engelli bir karakteri ekrana taşıyor.  Kendi adıma Orhan’ın sahnelerinin artmasını ve onu daha uzun süre izlemeyi istiyorum. 
 
ALİYE YÜCEL

26 yorum:

  1. Benim İçin Üzülme dizisindeki Orhan karakteri hakkında düşündüklerimin hepsini buldum tüm yazınızda. Cidden bu kadar güzel karaktere bürünülür ve anlatılırdı bir engelli birey. İlk izlediğimden beri oyunculuğunu hayretle izliyorum. Ve böyle bir olaya yer verdiği için Mahsun Kırmızıgül'e helal olsun diyorum.

    Ben de sizin gibi Orhan'ı daha uzun süre izlemeyi istiyorum. Ve hikayesini de çok beğeniyorum, engelli bir birey olarak. Sevgilerimle... :)

    YanıtlaSil
  2. bende cok sevıyorum orhanı ıcım gıdıyordu gercekden mı dıye hep supe ıcınde kaldım tuylerım dıken dıken oluyordu ama cok guzel bır oyuncu hakkını yememek lazım ve dızının bel kemıgı bazen gulduruyor bazen de huzunlendırıyor ben yaklasık 6 7 seneden berı tv ızlemem kolay kolay ınternetten bır ıkı vıdeo sunu ızledım baya surukleyıcı bır dızı cok hosuma gıttı artık sadece carsamba gunu ızlyorum TV YI

    YanıtlaSil
  3. Sırf Ahmet Varlı için izliyorum diziyi desem yeridir.Süper bi oyunculuk hayran kaldım . Eğer kafası çok iyi çalışan bir yönetmen varsa alır bu çocuğa engelli bir insanın hayatını anlatan mükemmel bir film yapar .
    Dram , komedi, macera karışımı milyonlar izler .
    İçinde bi çok toplumsal sorunda irdelenmiş olur.

    YanıtlaSil
  4. bende onu çok daha uzun süre izlemeyi istiyorum...

    YanıtlaSil
  5. helal olsun ahmet kardesimize.rolini oyle gercek oynuyorki kizim gercek engelli olduguna inaniyor.ben diyorum rol geregi fakat inandiramadim.simdi baktim ben hakli ciktim.tekrar tekrar tebrik ediyorum basarisindan dolayi.suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  6. Orhan karakterini hepimiz cok seviyoruz..

    YanıtlaSil
  7. gerçekten ilk gördüğümde bende öyle zannettim ve hatta karslı bir abim bu adam geröekte engelli diye söyledi bana. Ama ne söyleyeyim helal olsun çok profesyonel bir oyunculuğu var tebrik ederim.Gerçekten hiç farkı yok bu dizide en iyi oyuncu karakteri diyebilirim. Ve sırf bu karakterden sebeb dizi çok hoşuma gitti ve bölümlerini daima siteme ekliyorum emek verilmiş bir dizi benim gözümde. Bizim yöreyi de anlatması daha başka bir duygu. İnsan kendini yeniden canlandırıyor.Eskiyi yeniden yaşıyor o güzelim rize yi görünce

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. bu diziyi yanlız orhan olduğu için izliyorum öteki oyuncularında hakkını yememek lazım herkes işinin hakkını veriyor ama orhan bambaşka .. bu dizide orhanın rolü olması dizinin seyredilirlik oranını oldukça yükseltiyor tebrikler ahmet kardeş tebrikler tüm oyuncu arkadaşlar tebrikler mahsun......

    YanıtlaSil
  10. bahattin duranCuma, Mart 29, 2013

    Benim için üzülme dizisi son zamanların en mükemmel dizisi ama orhan karaterindeki ahmet varlı arkadaşımızın rolünü mükemmel yapıyor sadece onu izlemek bana büyük zevk veriyor.Sana bundan sonraki hayatında başarılar diliyorum Orha kardeşim.Ayrıca Mahsun beyide tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  11. helal olsun walla orhana ben o filmi orhan ve müziği için izliyorum saygılarımlaa...

    YanıtlaSil
  12. bu kadar başarılı bir oyuncu daha bulunamaz takdir etmeliyiz a

    YanıtlaSil
  13. bu kadar başarılı bir oyuncu br daha doğmaz takdir ederim ve o müziği ömür boyu sağlık ve başarı ndilerm

    YanıtlaSil
  14. bıravo harika rol yapıyo tebrik ederim

    YanıtlaSil
  15. BRAVOO...BRAVOO...BRAVOO...

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. engellilere günah değil mi böyle taklidini yaparak oynamak

    YanıtlaSil
  18. Tebrik ediyorum. Hakikaten takdire şayan.

    YanıtlaSil
  19. Sanat işte budur '' olmadığın bir durumu da empati kurabilerek, hissederek, O olabilmek''... ALİYE Hanım sizi de tebrik ediyorum. Tespitler ve gözlemleriniz için.

    YanıtlaSil
  20. Ben de size teşekkür ediyorum. Çok çok teşekkürler... Keşke ismen de edebilseydim!

    YanıtlaSil
  21. Değerli bir yazı olmuş.Emeğinize, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Beğenmenize sevindim. Çok çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  23. Ahmet Varli,Orhan Seker,neden cikmis filmten Benim icin Üzülme
    halen nedenini bulamadim bana biriniz yazarsa cok memnum olurum tsk

    YanıtlaSil
  24. Neden ayrıldığı konusunda bilgim yok. Sadece Ahmet Varlı Twetter'da şunu paylaşmış: "Benim için üzülme dizisinden ayrılmış bulunmaktayım.emeği geçenlere teşekkr ederim emeği görmeyenlere de...bütün sevenlere gönülden teşekkur"

    YanıtlaSil
  25. Orhan a ne oldu 3 haftadır yok

    YanıtlaSil
  26. Maalesef Ahmet Varlı diziden ayrılmış... Artık Orhan yok.

    YanıtlaSil