> Engeloji : KÜÇÜK MODEL

Translate

26 Aralık 2021 Pazar

KÜÇÜK MODEL


Önceleri insanlardan kaçan saklanan engelliler günümüzde engellerini saklama gereğini duymuyorlar. Böylece ajanslar, fotoğrafçılar ve cast direktörleri, engelleri aşan çok sayıda engelli model gördükçe, çeşitliliği teşvik etmek ve ilham vermek amacıyla onlara da bolca yer veriyor. Ben de blogumda birçok engelli model ve mankeni yazdım.

Bugün bahsedeceğim model ise güzel bir kız çocuğu... Gianna Schiavone, sol eli olmadan dünyaya gelmis, ancak eksik uzvunun onu podyum modeli olma hayalinden alıkoymamış. Gianna, Lucky Fin Projesi aracılığıyla engelli model Rebekah Marine (Bkn. daha önde yazdığım Altın Protezli Gelin) ile tanışıyor ve henüz 6 yaşında iken 2016 yılında New York Moda Haftası'ndaki FTL Moda şovunda birlikte podyumda yürüyorlar. 

New York Moda Haftası'nda yürürken neler hissettiğini sorduklarında "Podyumda yürürken gergin değildim. Çünkü Rebekah ile yürüyeceğimi ve elimi tutacağını biliyordum. İnsanlar beni alkışladığı için kalabalıklar önünde podyumda yürürken gerçekten mutlu ve heyecanlıydım. Rebekah'ın benden onunla yürümemi istemesi inanılmazdı" diyor. Gianna, Rebekah ile gerçek bir podyumda yürümekten çok mutlu olduğunu çünkü “dünyada kolu olmayan kişinin sadece kendisi olmadığını" anlamasını sağladığını söylüyor. 


Küçük kızla yapılan bir röportajda "Seni diğer insandan farklı kılan nedir? Farkını unutuyor musun?" diye soruyorlar. O da "Ben tek elimle doğdum ama çoğu şeyi herkes gibi yapabilirim. İnsanların bana baktığı ve bu beni biraz farklı hissettirdiği zamanlar dışında sadece bir elim olduğunu gerçekten düşünmüyorum. Ama bakanlara böyle doğduğumu söylüyorum ve sonra bakmayı bırakıyorlar" diye cevap veriyor.

Gianna Schiavone, Runway of Dreams'in elçisi ve modeli. Runway of Dreams Vakfı, moda endüstrisinde engelli insanlar için uyarlanabilir giysiler yaparak onlara güven, bağımsızlık ve stil ile sağlamak için çalışacak bir organizasyon şirketi. Runway of Dreams'in bir parçası olmaktan mutlu. Çünkü "Başka farklılıkları olan birçok insanla tanıştığını, bunun çok güzel olduğunu hepimizin farklılıkları var ama hepimiz içimizde aynıyız" diyor. Ayrıca düğmelerle uğraşmak zorunda kalmadığını kıyafetlerin yardımcı olduğunu açıklıyor. 

Gianna, arkadaşlarıyla oynamayı, jimnastik ve yemek yapmayı çok seviyor. Büyüdüğünde bir anne olup çocuklarına şarkı söylediğinde nasıl görüneceğini merak ediyor. Gianna, Tommy Hilfiger'e böyle giyinmesini kolaylaştıran giysiler yaptığı için teşekkür ediyor.

ALİYE YÜCEL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder